Kaivitamise arnote ravi, EUR-Lex Access to European Union law

Hiilisin sellest kõrvale, sest tahtsin minna Poststellesse. Praegu on nad 5. Meie rühmale näidati kõigepealt saksa jalaväe vintpüssi. See aga jäeti ära, sest oli oodata varustuse andmist.

Jõudsin tagasi tükk aega enne õhtusööki, sest see hilines poolteise tunni võrra. Õhtul kaks loendust: üks kell 19, teine Kaks unterit kargas sisse ja tegid loomalikku kisa.

Kellel olid tallaalused veidi mustad — kohe voodist välja ja pesema. Seega saabus öörahu umbes tund aega hiljem tavast.

Hommikul ärgates tundus tuba väga jahe olevat. Välja minnes selgus, et ilm oli kaunis külmaks läinud, mis on siinkandis üpris haruldane. Pärast hommikust loendust algas laulutund. Välja minna ei lubatud, sest oli oodata süstimisele minekut.

Laulutunni ajal lippasime siiski koos paari poisiga välja, et üritada poola poodi minekut. Ei leidnud aga õiget teed ja pöördusime tühjalt tagasi. Enne lõunat läksime uuesti. Seekord ebaõnnestus aga seetõttu, et arvataval teel kolas ringi igasuguseid kahtlaseid selle. Pärast lõunasööki läksin postkontorisse, kus pärast pikka otsimist leidsin 5.

Postkontorist tulles läksime kohe Revieri juurde süstimisele, mis kestis peaaegu videvikuni. Kaivitamise arnote ravi hambad vaadati üle. Õhtul saime kätte ka oma noorte lisanormi. Nii oli toit küllaldane ja saab mitu päeva jälle lahedasti läbi. Igapäevasele normile lisaks veel pool pakki juustu.

ShoppingQ – Lehekülg 41 – Elumaal

Kuigi päeval oli külm, hakkas õhtu siiski tugevat vihma sadama. Veelkord näide siinsete ilmade muutlikkusest. Samuti kui ei või usaldada poolakaid, ei või usaldada ka Poola ilmastikku. Kavatsesime täna uuesti minna külapoodi, aga et lumi oli sügav ja Kaivitamise arnote ravi viletsad, siis jätsime selle plaani katki. Veidi enne lõunat käsutati kõik mehed ringteele paigale. Ootasime tükk aega ja siis saabusid härrad Stammkompaniist ja valisid rivist osa mehi välja.

Valimise otstarvet ei selgitatud. Meie toast läksid Roodus, Polding ja Sündema. Arstlik kontroll praakis mõned mehed siiski välja, nende hulgas Roodus ja Sündemaa. Õhtuni möödus aeg rahulikult nagu harilikult. Õhtul mängisin härrat ja lasksin endale toidu koju tuua. Külmtoiduks saime või asemel marmelaadi ja kompvekke.

Hommikuse postiga sain jälle kirja — seekord Pärnust Hilja Kaintsilt. Pärast lõunat viisin posti neli kirja: koju, Hansbergile, Reissale nii kutsusid Pärnu I Gümnaasiumi poisid oma tolleaegset direktorit ja Hiljale. Õhtul oli leivajagamisega janti. Kolm leiba oli kaduma läinud. Unter praalis mehed kõvasti läbi. Leivatoojad said süütult viis tiiru ümber baraki. Aga see tõi ka leivad välja. Hommikupoolikul viidi süstimata mehed süstimisele ja sabastega mehed tööle.

Lõuna lasin jällegi koju tuua. Igavene segadus kõige selle värgiga! Kogu selle pealelõuna olin paljajalu toas ja tõmbasin pikalt viili. Õhtul kirjutasin kirja Aadu Arvedile, hiljem pusisin ka ühe Viini. Lubati teha kõva kontroll tubades, aga et unterid olid purjus, siis jäi see nali läbi elamata.

Võisime terve öö rahulikult magada. Toidusedeli rikastamiseks anti täna jälle kolm muna. Kuna meile pole mitmel päeval kütet antud, siis läksime jälle talle rüüstama.

Lõhkusime hulk laudu lahti, aga tulema hakates jäime oschale vahele, kes käskis lauad talli tagasi viia. Hiljem laskis ta talli uksed kinni panna. Kella ühest pl. Ainus hüve korrapidajaametil on see, et ei pea ise tööd tegema. Õhtul läks osa poisse Revieri. Tagasi tulles jutustasid nad säravate nägudega, et saavad nädala pärast vabaks ja sõidavad koju. Igatahes hea vedamine.

Õhtul viisin oma baraki poisid kööki ja jagasin pärast haigetele supi välja. Uscha allohvitser rääkis, et homme hakatavat varustust andma. On ka viimane aeg, sest osa mehi on juba peaaegu paljajalu ja riieteta. Abikorrapidaja oli valves esimese poole ööd, pool kaks pidin mina asuma valvekorrale. Täna õhtul sai iga mees jälle kaks muna. Varsti pärast loendust korjati jälle kamp Kaivitamise arnote ravi sabastega mehi kokku ja saadeti briketti tooma, mis juba enne lõunat kohale jõudis.

Täna jälle kõva pesemine ja puhastamine, hoolimata sellest et alles eile kõik puhtaks tehti. Seda põhjendati sellega, et meil polevat muidu midagi teha ning aeg minevat igavaks. Lõunal viisin mehed sööma ja jagasin ka paljasjalgsete ja haigete toidu välja, siis olin oma ametist vaba. Ette oli nähtud ja ka lubatud 4 tundi täielikku puhkust, aga sellest ei tulnud midagi välja, sest osa poisse aeti köögi juurde tööle ja teised naabertuppa lauluharjutusele.

Ja et mina võisin ainsana kohale jääda, siis pidin toa korda tegema, kuna oli oodata mingit kontrolli. See jäi aga tulemata. Õhtul hoiatati veel kord ja kästi kõik imepuhtaks teha ja korda seada. Täna said esimesed barakid 4. Näis, millal järg meie kätte jõuab. Ei veetle just eriti see 4-kilomeetrine ots. Sain Krakovist tädimehe vennalt Fr.

Eggerilt kirja. Asi oli aga hoopis lihtsam, nimelt palga maksmine 20 päeva eest — 60 zlotti. Pärast seda jälle voodisse ja täielik öörahu kuni kella 6-ni, mil algas taas harilik igapäevane elu. Kuna eile õhtul kuulsin et olen paki saanud, siis olin juba varakult Poststelles. Rõõmsaks üllatuseks oli see pakk Viinist — tädilt. See on esimene pakk, mis ma laagris saanud olen.

Lõunasöögiks seapraad ja magustoit. Pärast lõunat käsutati meeskond välja ühes tekkidega ja sõit läks lahti. Kohale jõudes olid alles eelmise baraki mehed ees ootamas. Umbes kella 18 ajal pääsesime väljast külma käest sisse. Eriti tüütav ootamine oli pärast pesemist. Kella 20 paiku saime sealt tulema, koju jõudsime ks.

Toit oli juba välja jagatud. Kõik oli muidu korras, ainult öö tuli magada paljastel laudadel. Relvastuseks oli neil iga 10 mehe kohta üks püss ja mehe peale käsigranaati. Seepärast ei lubatud ka kedagi barakist lahkuda. Mõni tund enne lõunat käsutati meid välja, et minna 3. Lõunasöögil olime juba mundris.

Viimaks ometi oli saabunud see suur moment, mil esmakordselt kanname sõdurikuube. Varustuse kohta midagi laitvat öelda ei saa, kõik on esmaklassiline. Seda head meeleolu segab vaid see, et on kuulda, nagu peaksime minema tagasi 3. Kohutav, sest pakid on ülisuured ja tee võrdlemisi pikk. Aga et sõduril on kõik võimalik, siis kolisime õhtul ikkagi ära. Enne äraminekut oli mul tekkide üleandmisel väike sekeldus.

Näis, kuidas see laheneb. Üliraskete pakkidega koormatult jõudsime kella 23 paiku 3. Endale leidsin asukoha barakis 25, tuba 8. Meie säilinud kolmikust lahkus selle kolimise ajal Harri Tammsalu. Tuba oli küll külm, aga et meil oli brikett kaasas, siis saime varsti sooja ja Kaivitamise arnote ravi teki all oli mõnus magada. Pataljoni staabi ees ootasime hea tüki aega ja et meil hakkas külm, siis marssisime ühe korra ümber ringi.

Hiljem üks saksa allohvitser määras mind 20 mehega liiva vedama. Lõunani töötasime, siis saime süüa. Osa mehi aeti köögi juurest tagasi, sest oli käsk minna Revieri süstima. Pärast anti neile veel süüa ja siis läks õppuseks, esimeseks tõeliseks õppuseks.

Juba esimestel tundidel võisime kogeda, et siin on meil kaunis kena elu ülemuste poolest. Neid on väga vähe ja needki ladnad mehed. Kell 16 tulime õppuselt tagasi, siis oli väike laulutund, millele järgnes vaba aeg. Sain täna kaks kirja.

Lõuna ajal ühe kodust ja teise Pärnust. Tuba külm, sest puudub brikett, aga mitme teki all võib magada. Täna läksime kohe hommikul kell 7 õppusele. Saime isegi seepi. Pärast sauna läksime kinno, kus näidati üht õppefilmi luuresalga tegevusest. Lõuna oli võrdlemisi tugev ja korralik. Lõunavaheajal pakkisin oma erariided saatevalmis.

Sain jälle kodust kirja. Kell 14 läksime uuesti õppusele. Kavas oli tervitamine. Ära tulime paari tunni pärast. Siis oli väike sisetund üldisest korrast.

Meie rühma ülem ütles, et pärast jõule sõidame siit ära, Venemaale, km kaugusele Eesti piirist. Homme lubati anda sigarette, toavanem korjas juba raha kokku — igalt mehelt 13 Kaivitamise arnote ravi. Lubati ka esimest marketendrit.

See saabus küll keskööks kohale, aga jagamine tuleb kindlasti alles homme. Õhtul käisin üle hulga aja juuksuri juures.

• Mida toodeldakse kuunarnukis
  • Valus liigesed sormede, mida teha
  • Hüppe tulemus sõltub lati kõrgusest
  • Olaliigendid haiget ja korvad vasakul kaes
  • Hüppe tulemus sõltub lati kõrgusest - Uudised - Sakala
  • Poed, juuksur, kohvikud…olen terve naine ja tahan neid kõike saada: Pühendusega Tudvale See mu päeva tegelikult päästiski.

Viimati lasin juukseid lõigata 2. Täna öösel anti õhualarm ja käsutati kõik mehed täies varustuses välja. Vaevalt saime aga korda, kui kästi voodisse tagasi minna ja anti öörahu. Andsin oma seljakoti kompüli käsutusse, sellega sain õppuseajast ligi tunni kõrvale viilida. Enne lõunat tehti väljas veel veidi lauluharjutust. Pärast lõunat läksime varustuslao juurde varustust saama, aga patül sõitis sinna ja pani selle seisma, öeldes et varsti tuleb sõit, seepärast välja anda vaid hädatarvilik varustus.

Käisime ainult 4. Õhtune loendus venis jälle niivõrd hilisele ajale, et ei saanud pärast seda enam kuhugile mujale minna kui voodisse. Täna sain Lembit Andressonilt kirja. Õhtul käis osa mehi, ka mina, Stammkompaniis Wehrpassi täitmas ja Erkennungsnummerit saamas. Alljuhtide puudusel juhivad poisid ise jagusid. Ka mind määrati ühe jao juhiks. Kaivitamise arnote ravi lõunat läksime uuesti varustust saama, seekord gaasimaske.

Tõime tekkidega kogu kompanii varustuse oma barakki. Maskide väljaandmisel määrati mind sinna kirjutama. Umbes kella ks oli töö valmis.

Õhtul oli kibe maskide proovimine, nende heade-halbade omaduste arutamine.

Postituste navigatsioon

Et saime briketti, siis on täna õhtul tuba jälle soe. Õhtul saime kolm muna ja sigaretti 18 dets, laupäev Täna välisõppust ei ole. Pärast seda algas gaasimaskide proovimine.

1. Suure liigendite ravi poletik
  2. EUR-Lex - R - EN - EUR-Lex
  3. Haridusprogrammid | Eesti Vabadusvõitluse Muuseum
  4. Хорошо, - произнесла Серанис, и на этот раз в ее улыбке не было скрытой угрозы.
  5. Burn luud tagasi

Küttekriisi lahendamiseks läksime kambaga metsa ja tõime igavese laadungi kuivi oksi, nii et kütet jätkub mitmeks päevaks. Pärast lõunat käisime gaasikambris.

Sealt tulles algas ruumide koristamine ja pesemine. Täna saime noorte lisanormiks ligi pool kilo maksavorsti ja õhtul poolteist pätsi leiba. Lisaks sellele veel kaks muna. Kompanii staabist toodi õhtul kaks kirja: üks Alo Raudsepalt ja teine Leili Madissoolt. Kell 10 võeti meid väljas paigale ja viidi vannutamisplatsile, kus patül pidas väikese kõne, öeldes et varsti lahkume laagrist ja asume Ida-Preisimaale.

Kell 12 jõudsime tagasi. Lõunaks saime seapraadi ja magussööki. Pärast lõunat käisime 4 köögi juurest toitu toomas. Saime jälle vorsti ja üle poole leiva. Istusime niisama ja ajasime lorijuttu. Käisime varustuslaost vankritega kartuleid toomas.

Pärast lõunat saime oma tööga valmis. Pärast lõunat läksime Revieri süstimisele ja rõugeid panema. Üks marsikompanii tuli meie kompanii vahele ja seetõttu pidime väljas lumesajus Kaivitamise arnote ravi aega ootama.

Sealt naasnud, aeti ennelõunased mehed jälle pataljoni staabi juurde tööle. Viilisin sellest kõrvale, aga varsti aeti uuesti garaazide juurde. Ka sealt tulin varsti ära. Kella 19 ajal aeti meie barakist veel 15 meest ärajooksnute asemel tööle. Sattusin jällegi sinna.

Olime riidepakkidega juba teel jaama poole, kui juhtus taas nii, et sain ära putkata. Näis, mis homme sest naljast välja tuleb. Täna õhtul asendan puuduvat toakorrapidajat ja pean toa üle andma. Õnneks aga saabusid töölolijad enne tagasi ja kõiki kästi magama minna, ka toakorrapidaja.

Sain kirja Arnolt ja kaardi Leili M-lt.

Kirjutasin kirja koju. Pärast lõunat kästi riietuda A-garnituuri ja valmis olla väljaminekuks. Rivistatigi kompanii teele üles, kuid lasti siis veerandtunniks tuppa, et selle möödudes olla jälle 3 minutiga rivis. Kõik kompaniid viidi suurele õppeplatsile, mis asub 3.

Pimenes juba, kui pataljon oli korralikult üles rivistatud.

Algul ei taibanud keegi selle ürituse mõtet, ent patüli kõnest selgus, et pühitsetakse talvist pööripäeva, päeva mil valgus saab võidu pimeduse üle. Ka kaugemal, teistes barakkides tehti sama, sest kõlasid kahuripaugud ja tõusid raketid. Tseremoonia lõpuks laulsime Eesti hümni, mis siin mitmest tuhandest noorest, jõulisest suust laulduna kõlas võimsana ja vallutavana, kaikudes veel kaua Poola metsades, kaugel kodumaast ja oma rahvast. Vaevalt jõudsime koju, kui mehed käsutati katelokkide järele, sest täna saame nendega toidu kätte.

Pärast rutulist söömist kõik kinno! Ära jääda said vaid vähesed. Pärast pikka ootamist suures saalis algas lõpuks etendus. Pärast jäime selle pärast vahele, sest väljaspool rivi ei tohtinud keegi ära minna. Karistuseks pandi meid öösel barakki puhastama. See kestis kella üheni, mil lubati magama minna. Kella 7 ajal anti käsk minna palga järele Saime 30 zlotti 10 päeva eest.

Pärast seda kästi erariiete pakid korda seada ja lattu viia, kust nad peagi alustavad teekonda koju. Hiljem tuli saunaminek. Pärast seda oli barakiümbruse koristamine. Lõunat anti hariliku viisi järgi köögist.

Seejärel oli kaks sisetundi relvadest. Meie rühmale näidati kõigepealt saksa jalaväe vintpüssi. See tund läbi, viidi mehed MG-d kuulipildujat tundma õppima. Sellest hiilisin ära ja kadusin sooja tuppa. Täna määrati ka GvD-de korrapidajate järjekord kindlaks.

Üldse on neid baraki kohta 10, meie toast 8. Õhtusööki anti jällegi katelokkidega. Loendus jäi täna ära. Saabus ka meie kauaoodatud Marketender. Juba eemalt oli näha, et see valmistab meile suure pettumuse. Ja nii see ka oli. Võrdlemisi vilets. Et olen homme GvD, siis tahtsin küll varem voodisse minna, kuid ei saanud, sest lärm oli nii suur, Kaivitamise arnote ravi oleks surnudki hauast üles ajanud. Öörahu ajaks olid kõik siiski omadega enam-vähem valmis.

Mehed läksid hommikul õppusele ja siis algas mul ulaelu. Ainuke tegevus oli see, et käisin Rottenführeriga kapraliga tube kontrollimas. Tõmbasime nii mõnegi voodi segamini, mis tekitas meeste hulgas palju paksu verd, aga teha polnud midagi, sest lõppude-lõpuks kord on ikkagi kord. Enne lõunat võeti mehed veel mitu korda paigale. Lasti minutiks-paariks sisse, et siis uuesti välja käsutada.

Lõunasöögi ajal oli jälle tegemist, GvD-d peavad terve kompanii üle korda pidama. Pärast lõunat läksid mehed jälle välja õppusele. Sel ajal käis Ruudi mind külastamas. Välisõppus lõppes täna kaunis vara, nii et ei saanud isegi oma päevast kirjanormi valmis. Sisetunde pole, seepärast kogu õhtupoolik vaba.

Õhtusöögi saime taas katelokkidega. Annud öörahu, pidin ootama veerand tundi, enne kui Rttf, kes täna on UvD korrapidaja-allohvitsermeie barakki jõudis. Et mõnel mehel olid saapad puhastamata, siis aeti kaks tuba üles ja tehti poistele igavest sõitu. Kella 23 paiku sain lõpuks magama. Sain Pärnust Helga Petermannilt pühadekaardi.

Hommikul täitsin natuke aega korrapidaja kohuseid. Umbes kell 9 läks lahti suur puhastamine ja küürimine. Lõunaks pidi kõik valmis olema, et hakata vastu võtma jõule. Et kindlustada pühadeks sooja tuba, läksime komandatuuri laost briketti tooma. Tagasi jõudsime parajasti seks ajaks, kui pesemine oli lõpetatud ja kõik korras. Pärast lõunat sai iga mees liitri veini. Kuivtoiduks anti pool leiba ja päts saia. Õhtul olin jällegi GvD. Õhtuse Kaivitamise arnote ravi saime katelokkidega.

Et poisid olid veidi purjus, siis tekkis köögis väikselt korratusi. Seda aga ei pandud, arvestades olukorda, tähele. Ka võib täna kauem üleval olla — kella ni. Ainsaks paheks vaid see, et olin toa toimkonnas ja pidin hoolitsema toa puhtuse ja korra eest.

Üldiselt valitseb poiste hulgas pühademeeleolu. Ilm on ka peaaegu nagu kodumaal: kerge külm, kena lumi maas ja puudel. Barakid ja toad on kaunistatud. Kõigele krooniks veel ERÜ pakid, mis meile täna kätte anti. Minu pakis oli partii Eesti mängukaarte, kaks kammi, kaks pakki hambapulbrit, kirjutusmaterjali, niiti, piip ja maiustusi. Lõunasöök valmistas vist küll kõigile pettumuse, sest lootsime tõesti paremat toitu jõulude puhul.

Pärast lõunat käisime 4. Selle reisiga sain lisaks harilikule normile veel terve leiva. Õhtul tulid Magama heitsime häireolukorras, sest kartsime uut kallaletungi, kõik jäi aga rahulikuks. Isegi õppus on.

Õhtuni vaba aeg. Poisid arutasid omavahel tuleviku väljavaateid. Teistel oli sisetund.

Käisime nimelt läbi Poola külade ühe raudteeliini juures ära. Sealt tagasi tulles anti käsk toad ja kapid korda teha, sest täna lubati meie viin kätte anda ja kui kuskil on midagi korrast ära, siis jääb terve tuba viinast ilma. Enne seda anti veel paberosse ja sigarette, kokku 90 tk. Vähe oli neid, kes püsisid kainena. Et mitte lollusi teha, heitsin juba enne t magama. Peale selle on homme äratus 5.

Viina anti 20 mehe peale 3 liitrit. Õigupoolest olid nad juba Tbilisis ning sammusid ühises rivis, kumminuiad ja kilbid käes ning kiivrid peas. Õnneks astus loodus vahele ja surus noore seersandi kõige kriitilisemaks ajaks kopsupõletikuga haiglavoodisse. Selge see, et Viljandisse jäänud sugulased olid neil päevil Arno käekäigu pärast mures.

Teiste seas ootasid teda tagasi keskkooliaegne klassiõde, nüüdne abikaasa Tiina ja juba sõjaväepäevil sündinud poeg Arti. Koju naastes oli noorele mehele pikemalt arutlematagi selge, et uuesti kooli ta ei lähe. Pere vajas toitmist ning pealegi oli sunduslik õppimine olnud talle juba põhikoolist saati vastumeelne. Tahan kõike vahetult järele proovida ja teada seda, mida teised ei tea,» põhjendab Arno Kütt. Esiotsa oli ta saekaatris abitööline. Et seal polnud pahatihti midagi mõistlikku teha, hakkas ta nokitsemas käima kõrval asuvas puidutsehhis.

Varsti tõid noormees ja tema isa maakoju freespingi ning panid püsti tillukese pildiraamide töökoja. Need läksid poodides päris hästi kaubaks, teenisin mõne nädalavahetusega saekaatri kuupalgast suurema summa.

Kahjuks kukkus see ettevõtmine krooni tulles kokku: päevapealt ei ostetud enam ühtegi,» kirjeldab Kütt oma esimese äri algust ja lõppu. Ometi möönab ta, et just rahareform oli murdepunkt, mis sundis teda mõtlema ettevõtlusele avaramalt. Kuulnud, et klassivend Madis Agur ja sõber Andrus Koovit olid ostnud universaalse puidutööpingi, pakkus Arno Kütt end kampa.

Üheskoos panid nad aluse aktsiaseltsile Eerung, mille esimesed tooted olid omanike endi valmistatud lauad ja taburetid. Esimese istumisaluse müüs Kütt Kaivitamise arnote ravi Viljandi turul. Arno Kütt ei salga, et mitu tema algatust on päädinud ebaõnnestumisega. Muu hulgas läks vett vedama kava hakata koostöös eesti disaineritega tegema ja turustama noortemööblit. Aga ka õnnestumistest rääkides ei püüa ta jätta muljet, justkui oleks kõik läinud nagu lepase reega. Ausõna, pärast saekaatrist äratulekut pole ma kordagi tahtnud uuesti palgatööliseks hakata,» kinnitab ta.

Liidriomadused peavad olema kaasa sündinud ja Arnol need on. Ta oskab inimesi motiveerida. Oli plaan ka ennast kodust välja ajada ja midagi kultuurset endale lubada, aga võta näpust. Või tasub? Vaatame: Kaltsuka saak ka Teile imetlemiseks. Olen juba pikalt Stigile taolisi asju otsinud. Crocsi omi isegi osta kaalunud ja jalga proovinud…pea 30 euroseid…. Peab ikka raha peale vihane olema ja eks on oldud ka, kui võimalusi oli. Nüüd aga peab oma võimalused ümber hindama ja alternatiive otsima.

Ideaalsed, 2 euro eest. Tasus kodust välja minna igal juhul. Lisage pildile mootori pörin, mida Stig nii hästi oskab No ja kui makodu jõudsin, oli lapse valvur maja koristanud, tuli oli pliidi all, nõud puhtad ja mis põhiline, laps hoitud ja rõõmus ja koolitust Kaivitamise arnote ravi.

Aitäh lapsehoidjale! Ja lapsed tulid ka niikuinii lõunaks, nii Kaed ja harjad läks igati asja ette ja päev kirjas jälle söögi poole pealt. Kiiresti valminud maitsev löuna Ilm oli pealelõunal jälle jätkuvalt jäine ja isegi rahet tuli natuke. Naersime, et lund sajab ja Sten meil niidab muru: Meie Tudva õhutusel tegime kurgipeenrad valmis, laotasin oma kümne küünega kokku korjatud herefordi sita peenrasse ja külvasin kurgi maha.

Loor peale ja võib ootele jääda, kurgi ootele. Tittesid me ei oota. Sealt peaks tervele külale jätkuma, kui midagi selle külmaga üles tuleb. Tundub, et muruniitmise vötab sel suvel oma hooleks Sten ja hea on.